Labels

maandag 5 januari 2015

2015 nieuwe ronde nieuwe kansen

december 2013 ben ik vol goede moed begonnen om elke dag iets goeds te doen voor een ander. Echter in mei kreeg ik het te druk met haken voor Compassion en raakte ik achter met schrijven over de dingen die ik heb gedaan. Dit hield niet in dat ik daarna ook geen goede dingen meer voor een ander heb gedaan. Alleen werd het niet meer elke dag. Ik vind het nog steeds een goede gedachte en heb besloten om dit jaar gewoon weer met frisse moed verder te gaan.

dus dag 1
Nieuwjaarsdag. We gaan dan met de familie van mijn moederskant op bezoek bij mijn broer. Hij zet dan lekker de frituur aan en zo lunchen we dan met allemaal lekkere hapjes. Mijn oudste achternichtje had ik al een zelfgemaakte muts gegeven, maar haar zusje vond de mutsen niet mooi. Nu kan dat wel eens liggen aan het feit dat ik toen geen roze in haar maat had. Dus voordat ze langskwamen een muts in de juiste kleuren gehaakt. Ze zag hem gelijk liggen op de bank, hij werd gepast en goed bevonden :-).

dag 2
lekker met mam en mijn broer naar de Ikea. Misschien niet zo'n goed idee in de kerstvakantie, maar het viel wat betreft drukte heel erg mee. We waren er dan ook vroeg. We hebben uiteindelijk niet veel gekocht. Maar gezellig was het wel. We waren in ieder geval goed begonnen met natuurlijk een ontbijtje. En ik heb heel royaal getrakteerd.

dag 3
Zaterdag, dus gezellig met de familie theedrinken bij mijn tante. Altijd leuk om iedereen te zien. Ik had van de zomer al een keer bij Zeeman een tas gevuld met kleren voor het goede doel en toen ik thuis kwam en goed keek, vond ik de zwembroekjes toch best leuk en heb er een aantal apart gehouden voor mijn achterneefjes. Zaterdag de laatste weggeven aan mijn nichtje voor haar zoontje.

dag 4
weer lekker aan het haken geweest en ondertussen had ik in de vakantie 9 mutsjes klaar voor het goede doel. Deze zullen meegaan in een container naar Roemenie.

dag 5
weer aan het werk. De vakantie was heerlijk maar ook goed om de collega's weer te zien. Zijn het jaar lekker begonnen met een gezamenlijk ontbijt. Mijn goede daad voor vandaag was ook voor een collega. Heb na het werk mijn flessen ingeleverd en dit geld gaat naar een collega die meedoet aan de muskathlon in Uganda. We zijn statiegeld aan het verzamelen om een heel klein beetje mee te helpen met het sponsorgeld wat ze bij elkaar moet halen.
zo zo ik ben weer bij, nu weer lekker haken :-)

Geen opmerkingen: